Missie

Wij bestaan uit jonge ondernemers en de frisse instelling ziet je terug in onze werkwijze. Innovatie, creativiteit en met de klant meedenken zijn aspecten welke een grote rol spelen bij het uitoefenen van de werkzaamheden en hierdoor onderscheid Merge&ice zich van haar concurrenten.

MVO* Soms is er sprake van misdruk of zijn er samples gemaakt die niet voor de verkoop is bedoelt. Alle kleding die niet verkoopbaar is, wordt gedoneerd aan Stichting Sympany (Rode Kruis). Sympany heeft als doel: De verbetering van de leefomstandigheden en bestrijding van armoede.


Visie

Merge&ice is een bedrijf, dat niet zomaar kleding bedrukt. Wij zien elk brand als een uniek project waar wij, door de uitstekende samenwerking met de klant, het ideale (gepersonaliseerde) product leveren. Vandaar dat wij ook met trots onze slogan op alle mogelijke wijze laten zien: "Jouw idee, onze creatie". Deze slogan vertegenwoordigt de werkwijze en de visie van Merge&ice. Het woord 'jouw' kan worden gekoppeld aan een individueel concept en het woord 'onze' kan worden gekoppeld aan een samenwerkingsverband tussen de klant en Merge&ice. Wij streven naar de optimalisatie van de samenwerking met de klanten.


Historie

Ruim veertig jaar is mijn familie actief in de textielbranche. Mijn vader opende in 1986 een eigen confectiebedrijf in Amsterdam-West en later breidde hij dit uit met een showroom in Het Confectiecentrum (tegenwoordig bekend als World Fashion Centre.) Als kleine meid huppelde ik regelmatig door de gangen van het confectiebedrijf van mijn vader. Ik vond het geweldig om daar te zijn en had zelfs ook een eigen bureau. Ik was gefascineerd door het feit dat een saaie lap stof een modieus kledingstuk kon worden. Mijn droom was toen al om ooit mijn eigen bedrijf op te richten in dezelfde branche.

In 2008 begon ik met de hbo-opleiding Communicatie. De focus lag op creatieve vaardigheden, trendwatching en branding. Naarmate ik ouder werd, nam de interesse voor textielveredeling toe en hielp ik mijn vader in zijn textielveredelingsbedrijf. Medio 2014 ontwierp en bedrukte ik voor het eerst zelf een T-shirt. Niet lang daarna werd ik door jonge ondernemers benaderd om sponsorkleding te bedrukken. Zo kreeg ik onverwachts mijn eerste klanten. In de tussentijd heeft mijn vader haar alle kneepjes van het vak geleerd en mij gestimuleerd om als zelfstandig ondernemer te starten. Zo is Merge&ice (voorheen Flyest Prints) ontstaan!

Merge&ice werd steeds bekender in Amsterdam en werd voornamelijk benaderd door eenmanszaken en mkb met vraag naar gepersonaliseerde merchandise, sponsor- of bedrijfskleding. Denk aan bijvoorbeeld; bedrukte T-shirts, sweaters en polo’s. Er werd samengewerkt met verschillende textielleveranciers waardoor de klant keuze had uit een breed assortiment, maar mochten uiteraard ook zelf textiel aanleveren. Zij konden bij Merge&ice terecht voor grote en ook kleine oplagen. Door mijn communicatieachtergrond wist ik de klanten niet alleen tevreden te houden maar ook verrassen. Dit uitte zich met name in mond-tot-mondreclame en het geven van aanbevelingen. Aldus werd ik ook benaderd door grote merken zoals BMW motoren, Gemeente Amsterdam, Meram Café en TomTom.

Ik besloot in 2017 mijn kantoor in Amsterdam in te ruilen voor een grotere werkplaats in Lutjebroek en persoonlijk langs klanten te gaan of gebruik te maken van flexplekken in Amsterdam. De bestellingen konden vanaf toen bij een van de flexplekken opgehaald worden of werden afgeleverd.

2020 is een jaar vol veranderingen: de drie helden Xenia, Xendro en Jasmijn, ieder met zijn eigen expertise, bundelen hun krachten en vormen een superteam. De naam Flyest Prints is dit jaar verandert in Merge&ice, de website is ververst en de focus wordt vanaf nu meer gelegd op branding. Ons doel is ondernemers te motiveren een trendy kledinglijn te starten. Zo val je op tussen de concurrentie, wordt er merkbekendheid gecreëerd en extra inkomsten gegenereerd! Wij zorgen voor productie, levering tot aan klantenservice.